خرید بالابر ساختمانی | قیمت بالابر ساختمانی تک فاز و سه فاز

4.3

از بالابر ساختمانی و یا همان بالابر مصالح ساختمانی، همانطور که از نامش معلوم است برای جابجایی مصالح در راستای عمودی در جهت های بالا و پایین می باشد. در این نوع بالابر باکت حمل مصالح به سیمی متصل شده و با شروع کار الکتروموتور می توان عمل جا به جایی بین طبقات را انجام داد. نام دیگر بالابر ساختمانی، بالابر مصالح یا بالابر کارگاهی می باشد. در صنعت ساختمان سازی یک از مهم ترین تجهیزاتی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بالابر تک فاز و سه فاز می باشد که مهم ترین کاربرد این تجهیز جا به جایی مصالح ساختمانی و بالا بردن مواد خام ساختمان سازی است.

این وسیله معمولا از یک الکتروموتور تک فاز یا در برخی موارد سه فاز استفاده می کند و به همراه یک گیربکس و وینچ و سیم بکسل و پایه و ریل و کرپی و قلاب و باکت تشکیل می شود. البته در برخی موارد هم این وسیله دارای ترمز و همچنین کنترل برای فرمان دادن از راه دور می باشد. بالابر را وسیله یا مکانیزمی گویند که از آن برای حمل، انتقال و جابجایی بار به ارتفاع های مختلف استفاده می کنند. نیروی بالابر در دستگاه های مختلف توسط انواع مکانیزم ها ایجاد می گردد. در هر کدام از بالابرها عواملی مانند قدرت، ظرفیت، قیمت تمام شده، محیط کاری، ایمنی و نوع کاربرد نوع مکانیزم را مشخص می کند. بک ابزار برای شما مجموعه از بهترین بالابر های ساختمانی تک فاز و سه فاز را فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت بالابر ساختمانی تک فاز و سه فاز

برای استعلام قیمت و خرید بالابر ساختمانی تک فاز و سه فاز با ما تماس بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم از دیگر محصولات ما همچون هارنس ، باسکول آویز دیجیتالی نیز دیدن نمایید.

تماس با کارشناس فروش:

معرفی بالابر تک فاز و سه فاز

نیروی مورد نیاز جهت جابجایی مصالح، بوسیله الکترو موتور تک فاز تا توان 3 اسب بخار تامین می شود که با برق 220 ولت شهری قابل استفاده است، لذا در محیط ساخت و ساز شهری که دسترسی به برق تک فاز به سهولت انجام می گیرد، بالابر ساختمانی تک فاز کاربرد بالایی دارد. نکته مهم در مورد بالابر تک فاز این که قابلیت جابجایی مصالح تا وزن 300 کیلوگرم را دارد و نسبت به بالابرهای سه فاز ارزان تر هستند. بالابر های تکفاز متشکل از یک موتور 3 اسب تکفاز و یک گیربکس سایز 86 و کلید 25 آمپر می‌باشد. بالابر های تکفاز دارای ظرفیت حمل بار از 200 کیلو تا 350 کیلو بسته به نوع موتور و برند موتور متفاوت می‌باشند و در اغلب ساختمانهای در حال ساخت از این نوع بالابر مورد استفاده قرار میگیرد. بطور مثال یک بالابر ساختمانی با الکتروموتور موتوژن تبریز به دلیل آمپر پایین موتور و بدنه آلومینیومی آن دارای حمل باز تا وزن 200 الی 250 را دارا می باشند. بالابر ساختمانی سه فاز از وزن 350 ، 500 و 750 کیلو و 1تن بسته به نوع موتور و گیربکس قابل عرضه می‌باشد. موتور بالابر ساختمانی سه فاز نسبت به بالابر ساختمانی تک فاز قدرتمندتر است که با برق سه فاز 380 ولت راه اندازی می شود و قابلیت جابجایی بار بیشتر از 300 کیلوگرم را دارد. این بالابر، بیشتر در فضای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل ذکر اینکه در صورت عدم دسترسی به برق سه فاز، با استفاده از اینورتور یا درایو می توان برق تک فاز را به سه فاز تبدیل نمود، ولی در استفاده از برق سه فاز بایستی شرایط ایمنی بصورت کامل تامین شود.

انواع بالابر

  1. بالابر کارگاهی
  2. بالابر صنعتی
  3. بالابر مغازه ای یا بالابر فروشگاه
  4. بالابر مصالح ساختمانی
  5. بالابر ساختمانی

انتخاب یک بالابر ساختمانی مناسب

در انتخاب یک بالابر تک فاز یا سه فاز ساختمانی، انتخاب های زیادی در پیش روی ما قرار دارد. جدای از بحث برند این بالابر ها ما باید به خصوصیات الکتروموتور کار شده روی آن توجه زیادی بکنیم. به طوری که الکترو موتور بکار رفته در آن  دارای سیم پیچی تمام مس و دوخازن خشک باشد و از آمپر مناسب بهره برده باشد. در مرحله بعد باید توجه داشت که گیربکس در این وسیله نقش مهمی را داراست پس بهتر است در تولید دنده این گیربکس از بهترین آلیاژ استفاده شذه باشد. دستگاه دارای بازو ها و پایه هایی از لوله های ضخیم، با گوشت زیاد و یک تکه می باشد. دستگاه قابلیت نصب ترمز و همچنین نصب ریموت کنترل را دارا می باشد. بالابر های عرضه شده توسط بک ابزار دارای بهترین نوع الکتروموتور با سیم پیچی تمام مس دو خازنه خشک و با کیفیت ترین نوع گیربکس با 6 ماه گارانتی تعویض می باشند. همچنین از دیگر نکاتی که باید مدنظر قرار دهید این است که این بالابر تک فاز حتما دارای ریل و پایه ی سنگین با ایمنی بالا باشد.

شرح اجزای بالابر ساختمانی

جهت جابجایی و حمل مصالح مانند شن. ماسه. سیمان وغیره… از باکت یا ( پاکت حمل مصالح ) استفاده میگردد باکت حمل مصالح با توجه به وزرن بالابر ساختمانی در حجم های مختلف تولید می شود. وینچ بالابر به قسمتی از بالابر گفته میشود که موتور و گیربکس و قرقره را درخود جای داده.گیربکس ها گاهنده و افزاینده دور می باشد که در بالابر به عنوان کاهنده دور و بالل برنده نیروی خروجی گیربکس را برعهده دارد. در بالابرهای ساختمانی از گیربکس های تیپ حلزونی استفاده میگردد. کار اصلی الکتروموتور تبدیل کردن نیروی الکتریکی به نیروی دورانی میباشد الکتروموتور در بالابر ساختمانی وظیفه تامین نیروی محرک را به عهده دارد که در دو تیپ سه فاز و تکفاز و بسته به نیاز و توان بالابر انتخاب می شود. موتور بالابر بر اساس وزن بالابر و ارتفاع انتخاب میگردد.

نحوه تعمیر و نگهداری بالابر

بصورت دوره ای تمامی اجزای جوشی بالابر و کلیه قطعات چک شود.در زمانی که موتور زیر بار است از صدای دستگاه چک شود.گیربکس دستگاه چک و با واسکازین پر گردد.کابل برق دستگاه بصورت دوره ای چک شود. سیم بکسل دستگاه بصورت دوره ای چک شود تا فاقد زدگی و آسیب دیدگی باشد. الکتروموتورهای استفاده شده در بالابر ها در برابر رطوبت و آب مقاوم نبوده و باید از ورود آب به داخل بخش برقی جلوگیری شود. همچنین موتور بالابر هر 3 ماه یکبار بازدید شود. گیربکس های مخصوص بالابری همواره باید تحت مراقبت بوده و روغن آن چک شود. همواره سیم بکسل مورد استفاده بازدید گردد و در صورت شکستگی و خرابی تعویض گردد. به هیچ وجه از سیم بکسل رشته رشته و شکسته استفاده نشود. قسمت انتهایی سیم بکسل به دلیل وجود قلاب خرابی بیشتری دارد که در موقع خرید بالابر متراژ سیم بکسل را بیشتر محاسبه کنید تا در مرور زمان بخش خراب را حذف کرده و قلاب را به قسمت سالم سیم بکسل ببندید. قسمت باکس، جعبه یا کلسکه را به آرامی حرکت داده تا با ضربات زیاد به بدنه ریل آسیبی وارد نشود. در آماده سازی اولیه کرپی و اتصالات را به خوبی محکم کرده و از این امر اطمینان حاصل نمایید. وزنه های تعادل مورد استفاده را به خوبی انتخاب کرده تا دچار مشکل نشود. واسکازین گیربکس بصورت دوره ای بررسی شود که اغلب واسکازین 140 مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات تکمیلی درباره خرید بالابر ساختمانی سه فاز

بالابرهای ساختمانی باید دارای ریل بلند باشد که باعث ایجاد فاصله مناسب از ساختمان شده و مانع از گیر کردن مصالح بر ساختمانی شود. قرقره بالابر به حد نیاز بزرگ باشد تا بتواند سیم بکسل را به اندازه کافی به دور خود بپیچد و مانع افتادن سیم بکسل به بیرون از قرقر شود اگر سیم بکسل از غرغره خارج شود به شفت گیربکس  غرغره و رولیک بالابر آسیب میرساند. قلاب مورد استفاده در دستگاه، مقاومت مناسب جهت بلند کردن بار را با توجه به ظرفیت بالابر داشته باشد. سیم بکسل مورد استفاده در دستگاه متناسب با وزن بالابر باشد و از لحاظ کیفیت و مقاومت در سطح مناسب و استاندارد باشد. لوله ها و پایه های دستگاه که شاسی دستگاه را تشکیل می دهند مقاومت لازم جهت بار را داشته باشند. کیفیت گیربکس مورد استفاده در دستگاه در سطح مطلوبی بوده و دنده های گیربکس از آلیاژ با کیفیت باشد تا ظرفیت مناسب را جهت حمل بار داشته باشد. دارا بودن ریلی بلند که باعث ایجاد فاصله مناسب بالابر از ساختمان شده الزامی است تا از گیر کردن مصالح به بدنه ساختمان جلوگیری کرد. در زمان انتخاب شاسی مناسب برای بالابر می بایست دقت لازم را به عمل آورد زیرا شاسی می بایست مقاومت لازم را برای بار با ظرفیت تعیین شده را داشته باشد. ساختار باکت باید به گونه ای باشد که ورق آن مقاومت لازم را داشته باشد و زیر فشار دچار دفرمگی نگردد.

کاربرد بالابر کارگاهی و ساختمانی

جهت بارگیری در ماشین آلات ساختمانی مانند کامیون، در زمان ساخت و ساز برای جابجایی مصالح بین طبقات ،در بخش صنعت برای انتقال بار در کارخانجات و انبارها، برای انتقال آب از داخل چاه، که در انواع جرثقیل کارگاهی، بالابر صنعتی، بالابر انبار، بالابر رستورانی، بالابر خانگی، بالابر کارخانه ای، بالابر چند منظوره می باشد.

لطفاً از این محصولات هم دیدن کنید