بست سیم بکسل

5

بست سیم بکسل که به صورت مختصر بست بکسل یا کلیپس یا کرپی یا بست دوپا نامیده میشوند قطعه ای متشکل از یک انکز بولت u شکل دو عدد پیچ و مهره و واشر و یک گریپ است که بر روی سطح سیم بکسل قرار گرفته و با بسته شدن پیچ ها به تدریج محکم میشود.

این قطعه را معمولا با معرفی دو خاصیت و کمیت مکانیکی و شیمیایی یعنی سایز و متریال مشخص میشود. از نظر شیمیایی و ترکیبات تشکیل دهنده بست  اغلب از جنس فولادی با کربن بالا، از جنس چدنی و همچنین از جنس استنلس استیل تولید میشود. بست استیل از دو گرید مختلف 304 و 316 تولید میشود که به اول بگیر و به دومی استیل نگیر می گویند. این قطعه برای اتصالات همراه با سیم بکسل استیل مورد استفاده قرار میگیرد.

تماس با کارشناس فروش:

بکسل فولادی و استیل:

بست های بکسل فولادی و استیل مشخصا بر روی سیم بکسل های فولادی و استیل مورد استفاده قرار می گیرند اما چه به لحاظ مقاومت کششی و تنسایل و چه به لحاظ مقاومت محیطی دارای تفاوت هایی هستند.

بست دوپا فولادی از گرید های بالای فولاد و با تنسایل مقاومتی بالای 800 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید میشود این در حالی است که بست استیل مقاومت کششی و تنسایل پایین تری نسبت به بست فولادی دارد و این مقدار در حالت حداکثری به 700 نیوتن بر میلیمتر مربع می رسد.

این در حالی است که با وجود داشتن مقاومت کششی بالاتر بست بکسل فولادی دارای مقاومت محیطی پایین تری نسبت به مورد استیل می باشد که در ساختار فلزی خود از فلزهای فعالی چون کروم و نیکل بهره می گیرد.

در کل انتخاب بین انواع و متریال های بست کرپی به جنس ، میزان بار و شرایط محیطی بستگی دارد. شایان ذکر است قیمت بست سیم بکسل استیل بالاتر می باشد.

انواع بست بکسل:

  • بست دوپا استیل
  • بست چدنی
  • بست فولادی
  • بست Forged G-80
  • بست فولادی گوالوانیزه گرم

سایز بست

سایز های موجود در کلیپس چدن به صورت زیر است:

3-5-6-8-10-12-14-16-18-20-22-25

سایز های موجود بست بکسل فولادی نیز به صئرت زیر میباشد:

6-8-10-12-15-18-20-22-25

برای اطلاع از سایز سایر بست سیم بکس ها نیز تناس حاصل فرمایید.

روش صحیح استفاده بست سیم بکس:

یکی از نکات مهم این است که برای حصول اطمینان و افزایش ایمنی،بست سیم بکسل به درستی نصب شود. نصب نادرست می تواند قدرت تحمل بار سیم بکسل را 40 درصد کاهش می دهد. دستورالعمل های عمومی برای نصب کرپی آن به صورت زیر است:

شکل زیر چگونگی نصب بست دوپا بر روی سیم بکسل نشان داده شده است. نکته مهم در نصب این است که گردنۀ افقی می بایست بر روی قسمت ادامه دار سیم بکسل قرار بگیرد.

بست سیم بکسل

قیمت بست سیم بکسل:

قیمت این بست ها بسته به نوع جنس و حتی سایز آن ها نیز متفاوت است برای اطلاعات دقیق با ما تماس حاصل فرمایید.