خرید تجهیزات کار در ارتفاع و کوهنوردی (لوازم ایمنی در ارتفاع)

4.3

لوازم ایمنی در ارتفاع

استفاده از وسایل استاندارد و کاربرد صحیح لوازم ایمنی در ارتفاع به همراه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار در ارتفاع دارد. طبق آیین نامه موجود، کار در ارتفاع بالاتر از ۲ متر جزء کار در ارتفاع محسوب شده و باید مقررات لازم در این زمینه مورد توجه مسئولین ایمنی شرکت ها قرار گیرد. برای همین منظور، بک ابزار به صورت تخصصی در تامین تجهیزات کار در ارتفاع و کوهنوردی تلاش می کند تا ابزار آلاتی استاندارد و ایمن به فعالان این عرصه ارائه دهد.

قیمت تجهیزات کار در ارتفاع

برای استعلام قیمت وسایل کار در ارتفاع و کوهنوردی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. همچنین پیشنهاد می کنیم از محصولات ما در دسته طناب کوهنوردی و ابریشمی دیدن نمایید.

معرفی انواع تجهیزات کار در ارتفاع و کوهنوردی

در این قسمت به معرفی انواع تجهیزات کار در ارتفاع می پردازیم، برای استعلام قیمت و خرید هر یک با ما تماس بگیرید.

ردیف نام تجهیز توضیح مختصر
1 آویز نفر نجات یک وسيله ورود به چاه را به کمک سه پايه می باشد که عملیات نجات افراد را تسهيل نموده ،‌ و کمک میکند که اپراتور در موقعيت و حالت مناسب تري وارد گودال و يا کانال چاه شده و امکان هر نوع فعاليت کاري را براي نفر آسان مي نمايد .
2 آویز پیچ دیواری  برای ایجاد یک نقطه ی اتصال ایمن، زمانی که پیداکردن نقطه اتصال روی دیوار،ستون، تیر و تیرهای المان بندی شده دشوار است، طراحی شده است.
3 ابزار صعود و فرود درنواحی افقی یا مایل حرکت را آسان کرده وموقعیت را درمحل کار تثبیت می کند بدون آنکه نیاز به بستن ابزار باشد.
4 متوقف کننده سقوط ابزار متوقف کننده  سقوط بر روی طناب های کار در ارتفاع استفاده می کند و مانع از سقوط ناگهانی می گردد
5 بالابر سقوط یا حفاظت سقوط وسیله دو کارکردی (بالابر نجات/ حفاظت سقوط) است که به طور خاص برای کار در فضاهای محدود طراحی شده است. از این وسیله میتوان به شکل بسیار قدرتمند و همه جانبه استفاده نمود.
6 تسمه آویز ایمنی   برای نبود تکیه گاه مناسب برای وجود ایمنی کاربر در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد

دیگر تجهیزات کار در ارتفاع را به مرور در این قسمت اضافه خواهیم کرد…

نکات ایمنی در ارتفاع

استفاده از تجهیزات کار در ارتفاع استاندارد و کاربرد صحیح وسایل حفاظت فردی به همراه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار در ارتفاع دارد. طبق آیین نامه موجود، کار در ارتفاع بالاتر از ۲ متر جزء کار در ارتفاع محسوب شده و باید مقررات لازم در این زمینه مورد توجه مسئولین ایمنی شرکت ها قرار گیرد.

۱. آموزش: مهمترین قسمت در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار می باشد که این امر توسط کارشناسان با تجربه انجام میپذیرد. فبل از شروع کار تمامی تمهیدات لازم توسط مدیر ایمنی در محل به افراد تذکر داده می شود (قبلا افراد بایستی در کلاسهای آموزشی work at height شرکت نموده باشند)

۲. محل اتصال: جایی که قلاب کمربند ایمنی یا سایر تجهیزات کار در ارتفاع که به آن نقطه بسته می شوند از پایدارای واستحکام کافی برخوردار باشد این محل باید به تایید مدیر ایمنی رسیده باشد.

۳. کارگران از کار در ارتفاع ترس و واهمه ای نداشته باشند و از لحاظ جسمی و روحی آمادگی لازم را داشته باشند.

۴. تجهیزات و وسایل کار در ارتفاع حفاظت فردی مناسب و درست انتخاب شده باشند.

۵. کارگران پس از سقوط به چیز دیگری برخورد ننمایند. (مثلا ساختمان، تجهیزات، تاسیسات و …)

۶. تمامی تجهیزات ایمنی در ارتفاع وسایل حداقل سالی یکبار بطور کامل مورد بازرسی و آزمایش مربوطه قرار گیرند. (البته طبق اصل کلی هر کاربر روزانه قبل از شروع کار باید از صحت ودرستی وسایل وتجهیزات خود مطمئن شده وسپس کار را شروع نماید.)

۷. شرایط جوی نظیر باد شدید، شرجی و گرم یا سرد بودن هوا …  برای کار و کوهنوردی مورد تایید مدیر ایمنی باشد.

کارگران در هنگام کار در ارتفاع به این نکات توجه کنند

  1. هرگز در ارتفاع به تنهایی کار نکنند.
  2. هرگز محل اتصال p.p.e  و سایر تجهیزات را خود سرانه انتخاب نکنند.
  3. قبل از شروع کار از محل بازدید داشته  و وسایل حفاظت فردی خود را بازرسی نمایند.
  4. در حین کار اگر هرگونه مشکل وایرادی مشخص شد سریعا به مسئول ومدیر ایمنی خود اطلاع دهند.
  5. در نگهداری و مراقبت از p.p.e  و سایر تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع کوشا باشند.