خرید طناب + لیست قیمت

4

خرید انواع طناب + لیست قیمت

اگر به دنبال خرید طناب وارد این صفحه شده اید، برای دسترسی بهتر روی لینک هر مدل طنابی که مدنظرتان است کلیک کنید. در دوران ماقبل تاریخ، طناب از ساقه نرم و تاب‌خورده درخت مو ساخته و به عنوان ابزاری ضروری برای اهداف مختلف مانند کوهنوردی، شکار، حمل و بلند کردن اجسام استفاده می‌شد. با گذشت سال‌ها، در سال 4000 قبل از میلاد، مصریان باستان با استفاده از علف، موی حیوانات، چرم و … طناب می‌ساختند و چینی‌ها نیز ساخت طناب با الیاف کنف را آغاز کردند. پس از آن، طناب‌سازی به آسیا و اروپا گسترش یافت. در اواخر دهه 1700، از ماشین‌آلات برای ساخت طناب استفاده می‌کردند و در دهه 1950 انواع طناب با استفاده از مواد مصنوعی تولید شد.

امروزه تولیدکنندگان، طناب‌های مختلفی را با کاربردها و انواع مختلفی از قابلیت‌ها تولید می‌کنند. هر طناب دارای نقاط قوت و ضعف خود است. برخی از طناب‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و برای استفاده در صنایع مختلفی به کار می‌روند. اگر به دنبال خرید طنابی مناسب هستید بهتر است قبل از خرید با انواع آن‌ها و کاربردها آن‌ها شوید. از همین رو برای آشنایی هرچه بهتر شما با این محصول، در این مقاله به بررسی انواع طناب‌ها و کاربردهای گوناگون آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تماس با کارشناس فروش:

انواع طناب و کاربرد آن‌ها

طناب پلاستیکی

از انواع طناب می‌توان به طناب پلاستیکی اشاره کرد. طناب پلاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا هر نوع پوسیدگی دیگر مقاوم است. به همین دلیل، حتی زمانی که طناب پلاستیکی در فضای باز و زیر نور خورشید استفاده می‌شود، ماندگاری زیادی دارد. طناب پلاستیکی در هنگام استفاده تا حدی کشیده می‌شود و در مقایسه با طناب مانیل و پلی پروپیلن بسیار قوی‌تر است و اگر می خواهید بارهای سنگین را بکشید، بهتر است از این طناب استفاده کنید.

این نوع طناب بسیار منعطف و کشسان است و پس از کشش به شکل اولیه خود باز می گردد. طناب پلاستیکی در مواقعی که مقاومت در برابر ضربه اهمیت دارد، گزینه‌ای ایده‌آل است.

طناب‌های پلاستیکی در برابر سایش، کپک و مواد شیمیایی مقاوم هستند؛ بنابراین برای محیط‌های بیرونی و صنعتی و همچنین برای مصارف ورزشی مناسب هستند. آن‌ها همچنین در انواع بافته شده، تابیده یا پیچ خورده موجود هستند که بافته شده قوی‌ترین و مفیدترین آن‌ها است.

از طناب پلاستیکی در سیم‌های بکسل، خطوط نجات، سیم‌های لنگر، قرقره‌ها، وینچ‌ها، اتصالات و سیستم‌های حفاظت در برابر سقوط استفاده می‌شود. از طناب پلاستیکی برای خطوط کشتیرانی و پهلوگیری و خطوط لنگر استفاده می‌شود. در واقع طناب پلاستیکی به دلیل استحکام، کشش و استحکام آن در هر محیطی، یک انتخاب عالی برای انواع کارها است.  آب، استحکام نایلون را تضعیف می‌کند و در صورت قرار گرفتن در معرض آب ممکن است طناب پاره شود. طناب های پلاستیکی زمانی که برای مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار بگیرند خراب می شوند.

برای خرید طناب پلاستیکی اینجا کلیک کنید

طناب پلی پروپیلن

اگر به طنابی نیاز دارید که در برابر آب، کپک و پوسیدگی مقاوم باشد، بهترین گزینه یک طناب پلی پروپیلن است. این نوع طناب برای مشخص کردن خطوط شنا، کارهای برقی، اسکله، ورزش، کمپینگ، قایق سواری و لنگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوام بالا، مقرون به صرفه بودن، عایق دی الکتریک، مقاومت در برابر روغن و مواد شیمیایی و ماندگاری طولانی‌مدت از ویژگی‌های طناب پلی پروپیلن هستند. بهترین طناب‌ها از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین مواد برای ساخت طناب هستند. طناب‌های پلی پروپیلن را می‌توان برای دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد زیرا در رنگ های متعددی تولید می‌شوند و همین موضوع، یکی از دلایل بسیار کاربردی بودن آن است.

 

این نوع طناب در رنگ‌های مختلف و انواع طناب بافته شده و تابیده شده عرضه می‌شود و همچنین در قالب  تک رشته، دورشته یا توخالی موجود هستند. از این طناب ها به دلیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی و رطوبت برای افسار سگ یا طناب سرب اسب استفاده می‌شود.

هنگامی که این طناب در آب قرار می‌گیرد شناور می‌شود و آن را به گزینه‌ای عالی برای تجهیزات در فضای باز، به ویژه برای ایجاد موانع در زمین‌های گلف، پارک‌ها یا حتی نیروگاه‌ها و تعیین خطوط و نواحی امن در استخرها، دریاچه‌ها و غیره تبدیل می‌کند. در کنار این موارد، از این نوع طناب می‌توان برای پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها، آبزی‌پروری و خطوط توری استفاده کرد.

بهترین مزیت طناب پلی پروپیلن دی الکتریک بودن آن است؛ به عبارتی دیگر، جریان الکتریسیته را رسانا نمی‌کند. به همین دلیل این نوع طناب برای  استفاده برقکارها یا افرادی که با سیم‌های برق کار می‌کنند عالی است.

برای خرید طناب پلی پروپیلن اینجا کلیک کنید.

معایب طناب پلی پروپیلن

طناب های پلی پروپیلن دارای معایبی نیز هستند. این طناب در برابر اشعه ماوراء بنفش حساس است، در زیر نور خورشید ضعیف می‌شود و مقاومت کمی در برابر سایش دارد. طناب‌های پلی پروپیلن قابلیت کشسانی بالایی ندارند و پس از کشیده شدن به حالت اولیه خود باز نمی‌گردند. علاوه بر این، طناب پلی پروپیلن مستعد اصطکاک است. از همین رو، هنگام استفاده از این طناب برای حمل یا بالا بردن اجسام، باید به هرگونه ساییدگی روی طناب توجه کرد؛ زیرا ممکن است طناب در اثر اصطکاک از بین برود.

 

طناب کنفی

اخیراً حساسیت‌ها نسبت به محافظت از محیط زیست افزایش یافته است. به همین خاطر، محصولات ساخته شده از کنف دوباره به عنوان یک ماده حیاتی و سازگار با محیط زیست بسیار محبوب شده‌اند. طناب کنفی فوق‌العاده قوی است. مردم از آن با اهداف مختلفی از جمله کوهنوردی، طناب زدن و حمل و نقل استفاده می‌کنند. طناب‌ها را می‌توان برای طیف گسترده ای از کارها استفاده کرد و این نوع طناب در گذر زمان مقاومت و دوام خود را نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های این طناب می‌توان به مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر ذوب شدن، سازگاری با محیط زیست و دوام بالا. غیرسمی بودن و مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد.

اقلامی مانند طناب‌های کنفی که از کنف تولید می‌شوند گران هستند اما از آنجایی که این مواد دوام بیشتری دارند در درازمدت خریداران هزینه کمتری برای محصولات کنفی صرف می‌کنند و در عین حال به حفظ سیاره کمک می‌کنند. دوام کنف و سازگاری آن با محیط زیست باعث محبوبیت بیشتر طناب‌های کنفی نسبت به دیگر انواع طناب شده است. به علاوه، طناب کنفی یک محصول بسیار پرکاربرد است و برخلاف طناب‌های دیگر از آن می‌توان برای ساخت طیف گسترده‌ای از اقلام استفاده کرد.

خرید طناب

از طراحی داخلی و باغبانی گرفته تا مصارف تجاری و دریانوردی، ورزش و کوهنوردی، طناب کنفی گزینه‌ای پرکاربرد و محبوب است. این محبوبیت به دلیل تطبیق‌پذیری آن، الیاف فوق‌العاده قوی و دوام و ماندگاری بالای آن است.

از طناب کنفی می‌توان برای ساخت جواهرات کنفی شیک و طبیعی استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از طناب کنفی به گردنبند یا جواهرات مهره‌ها و چیزهای دیگر اضافه کنید. جواهرات کنفی همیشه مد هستند و نوجوانان و بزرگسالان عاشق ساختن و پوشیدن آن هستند. طناب کنفی را می‌توان به عنوان افزودنی در کارت‌های تبریک یا سایر صنایع دستی که مفهوم محصول سازگاری با محیط زیست را منتقل می‌کنند استفاده کرد. صرف‌نظر از اینکه می‌خواهید از طناب کنفی برای چه کاری استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که از یک محصول بادوام استفاده می‌کنید.

برای خرید طناب کنفی اینجا کلیک کنید.

طناب کوهنوردی

دو نوع اصلی طناب کوهنوری دینامیک و استاتیک نام دارند. طناب‌های دینامیک خاصیت کشسانی بالایی دارند. این طناب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقابل نیرویی که در برابر ضربه بر کوهنورد هنگام فرود آمدن وارد می‌شود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. طناب‌های استاتیک قابلیت کشسانی کمی دارند و در موقعیت‌هایی مانند پایین آوردن یک کوهنورد مجروح، صعود از طریق طناب یا حمل بار، غارنوردی، مسیرهای مستقیم و ثابت کوهنورردی بسیار کارایی دارند. هرگز از طناب‌های استاتیک برای صعود سرطناب یا صعود آزاد با حمايت از بالا (صعود قرقره‌ای) استفاده نکنید؛ زیرا این طناب‌ها برای آن نوع بارها طراحی، آزمایش یا تایید نشده‌اند.

اگر به دنبال یک طناب داینامیک برای کوهنوردی هستید، سه انتخاب خواهید داشت: تک طناب، نیم طناب و طناب دوقلو.

تک طناب

این نوع طناب‌ها برای صخره‌نوردی سنتی، کوهنوردی ورزشی، بالا رفتن از یک دیوار بزرگ و صعود قرقره‌ای بهترین هستند.

اکثریت قریب به اتفاق کوهنوردان این نوع طناب را می‌خرند. تک طناب‌ها قطر و طول‌های متفاوتی دارند که آنها را برای طیف وسیعی از رشته‌های کوهنوردی مناسب می‌سازندو به طور کلی استفاده از آن‌ها راحت‌تر از طناب‌های دوقلو است. برای متمایز کردن این نوع طناب از دو نوع دیگر از علامت و مشخصه‌ای با عدد ۱ در داخل دایره در انتهای هر طناب استفاده می‌شود.

نیم طناب

این نوع طناب‌ها برای صخره‌نوردی معمولی در مسیرهای صخره‌ای پرپیچ و خم، کوهنوردی و یخ‌نوردی مناسب هستند.

هنگام صعود با نیم طناب، از دو رشته طناب استفاده می‌کنید. در هنگام صعود، یک طناب را به محافظ در سمت چپ و طناب دیگر را به محافظی که در سمت راست قرار دارد ببندید. هنگامی که این کار را به درستی انجام دهید طناب‌ها به صورت موازی و مستقیم حرکت می‌کنند، در نتیجه کشش و اصطکاک طناب در مسیرهای پرپیچ و خم کاهش می‌یابد. از نماد و مشخصه‌ای با عدد ۲/۱ در داخل دایره در انتهای هر طناب برای تشخیص این نوع طناب استفاده می‌شود.

طناب دوقلو

طناب دوقلو برای صخره نوردی معمولی در مسیرهای صخره‌ای، کوهنوردی و یخ نوردی که پرپیچ و خم  نیستند و فرودهای مرحله‌ای مناسب است.

درست مانند نیم طناب‌ها، طناب‌های دوقلو یک نوع طناب دو رشته‌ای هستند. با این حال، با طناب‌های دوقلو، شما همیشه هر دو رشته طناب را از طریق یک قطعه محافظ می‌بندید. این بدان معنا است که کشش طناب دوقلو بیشتر از نیم طناب خواهد بود. طناب‌های دوقلو گزینه خوبی برای فرودهای مرحله‌ای و استفاده در مسیرهایی است که پر پیچ و خم نیستند. از طرفی، طناب‌های دوقلو کمی نازک‌تر از نیم‌طناب‌ها هستند و به همین دلیل سبک‌تر هستند. نماد طناب دو قلو در انتهای هر طناب به این شکل است: (∞).

در داخل دایره در انتهای هر طناب برای تشخیص این نوع طناب  استفاده می‌شود.

برای خرید طناب کوهنوردی اینجا کلیک کنید

طناب ابریشمی

طناب ابریشمی در بین انواع طناب تولیدی جزو بهترین‌ها قرار دارد. این نوع طناب ابریشمی از نوع پلی پروپیلن در دو نوع سه و هشت رشته تولید می‌شود که به آن طناب دریایی نیز می‌گویند. از کاربردهای طناب‌های ابریشمی سه رشته‌ای می‌توان به جابه‌جایی کشتی‌ها از لنگرگاه به اسکله، بستن شناورها به اسکله، بستن بار بر روی عرشه، ساخت پله و پل‌های ارتباطی طنابی در ناوها، بستن کشتی‌ها به یکدیگر و همچنین بخش‌های صیادی اشاره کرد. از طناب‌های ابرایشمی هشت رشته‌ای نوع گیس بافت از جنس پلی پروپیلن نیز در صنعت کشتیرانی استفاده می‌شود.

طناب ابریشمی به دلیل ویژگی‌هایی از قبیل وزن پایین، عدم جذب آب، دوام سایشی بالا، مقاومت در برابر اسید و قلیا، استحکام بالا، قابلبت شناور ماندن در سطح آب، رنگ‌های مختلف تولید شده و عدم تأثیر منفی بر سلامتی انسان، جایگزین بسیاری از طناب‌های دیگر شده است.

به جز مصارف عمومی، امروزه از طناب ابریشمی پلی پریپیلن برای مصارف کشتیرانی و دریانوردی و در صنایع مختلفی از جمله صنایع کشتی‌سازی، صنایع نظامی، صنایع دریایی، صنایع کشاورزی، ساختمانی، صیادی و ماهیگیری حفاری استفاده فراوانی می‌شود.

طناب پلی استر

طناب‌های پلی استر یکی از با کیفیت‌ترین انواع طناب هستند. بر خلاف طناب پلی پروپیلن، طناب‌های پلی‍‌استر می‌توانند در انواع آب و هوا دوام بیاورند، در برابر اشعه ماوراء بنفش و ساییدگی مقاوم هستند و دارای مقاومت کششی هستند. این نوع طناب همانند طناب‌های پلی پروپیلن، بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است و از آن می‌توان برای اهداف متعددی استفاده کرد.

یکی از معایب طناب‌های پلی استر این است که در آب شناور نمی‌شوند و اگر برای مدت طولانی در آب بمانند رنگ خود را از دست می‌دهند. از این طناب‌ها می‌توان برای مصارف قایقرانی و همچنین برای مقاصد بادبانی و دکل‌ها و تجهیزات کشتیرانی استفاده کرد. آنها همچنین برای مصارف صنعتی و تجهیزات فضای باز مناسب هستند.

طناب سنتتیک

اصطلاح “طناب سنتتیک” به ترکیبی از انواع طناب با یک ویژگی مشترک اشاره می‌کند: آن‌ها از مواد ساخته دست انسان تولید شده‌اند. این مواد شامل پلی پروپیلن، نایلون، پلی استر، پلی اتیلن، فیبر و سایر مواد شیمیایی حاوی مواد پلاستیکی است.

طناب‌های سنتتیک بسیار قوی هستند، اما مهمتر از آن، در محیط های مرطوب بسیار عالی عمل می‌کنند، زیرا آب زیادی را جذب نمی‌کنند و از نظر شیمیایی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر کپک و پوسیدگی مقاوم هستند. علاوه بر این، آن‌ها در برابر سایش مقاوم هستند؛ بنابراین برای سناریوهای با اصطکاک بالا مانند پیچیدن طناب دور وینچ‌ها در خارج از جاده، قایقرانی، اتصال محموله وسایل نقلیه و موقعیت‌های مشابه مناسب هستند.

برای خرید طناب ابریشمی اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید طناب‌ها انواع مختلفی دارند. در این مقاله سعی کردیم شما را با چند نمونه از بهترین‌ طناب‌های موجود در بازار جهان آشنا کنیم. از آنجایی که هر نوع طناب از ماده‌ای متفاوت یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود و کاربرد متفاوتی دارد برای خرید بهترین طناب حتما به نوع کاربرد و خصوصیات و ویژگی‌های آن توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را از بین انواع طناب‌ انتخاب کنید.