لرزه گیر دیزل ژنراتور

4.5

مفتخریم که بک ابزار یکی از معتبر ترین تامین کنندگان ادوات صنایع پتروشیمی و نفت می باشد و در این قسمت به معرفی لرزه گیر اگزوز دیزل ژنراتور می پردازیم. در بازار صنعتی ایران به لرزه گیر دیزل ژنراتور ، نامهای دیگری نظیر لرزه گیر موتور ، ضربه گیر لاستیکی ، لرزه گیر لاستیکی ، دمپر لاستیکی ، بالشتک لاستیکی ضربه گیر آکاردئونی نیز گفته میشود.

ضربه گیر دیزل ژنراتور معمولا مابین دیزل ژنراتور در زیر پایه های دیزل و ژنراتور و برروی شاسی دیزل ژنراتور قرار میگیرد تا حداکثر ارتعاشات کارکرد سیستم دیزل ژنراتور را جذب کند.

برای استعلام قیمت و خرید این محصول با ما تماس بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم از دیگر محصولات ما مثل لرزه گیر صنعتی و جکلوی جغجغه ای و جکلوی اهرمی و زنجیر G80 و G100 و زنجیر جوشی گالوانیزه نیز دیدن نمایید.

تماس با کارشناس فروش:

لرزه گیر چیست

سیستم ضد لرزش ضربه گیر یا لرزه گیر به یک سیستم جاذب شوک بسیار پیشرفته اشاره دارد.  فناوری ضربه گیر تا جایی پیش رفته است که حتی ماشین آلات سنگین از نظر سر و صدا و ضربه قابل کنترل هستند. بسیاری از مردم آن را درک نمی کنند، اما هر زمان که یک مجموعه صنعتی عظیم با قطعات سخت داشته باشید ، پول زیادی را صرف تعمیر و نگهداری و خرید ماشین آلات جدید می کنید.

این امر به این دلیل است که لرزش و نویز مداوم ، محیط را تحت تأثیر قرار می دهد. نه تنها می تواند بر روی قطعات خود دستگاه تأثیر بگذارد بلکه می تواند باعث آسیب به کارمندان شود. به زمین و ساختمان آسیب برساند و باعث از دست رفتن زمان در خط تولید شود. این سیستم لرزه گیر خاص با استفاده از سوربوتان ساخته شده است ، که یک پلیمر ویسکو الاستیک (لرزه گیر لاستیکی) است.

این منحصر به فرد در این است که بهترین ویژگی های فن آوری های چسبناک و فن آوری های الاستیک را ترکیب می کند. این ماده ضربه گیر توسط ناسا استفاده شده است. و حتی برای حمل و نقل افسانه ای لیبرتی بل نیز مورد استفاده قرار گرفت. لایه نورد ضربه گیر (دو قسمت لایه های جدا کننده ) طراحی شده تا از انتقال لرزش و الکتریسیته جلوگیری کند. هدف از استفاده از ضربه گیر یا لرزه گیر ها ، مقاومت در برابر شوک یا لرزش است که به طور بالقوه می تواند به دستگاه صدمه بزند یا به رهگذران اطراف آسیب برساند.

انتخاب لرزه گیر ژنراتور

انواع لرزه گیر لاستیکی زیر دستگاه دیزل ژنراتور نصب میگردد و منجر به کاهش انتقال ارتعاشات دیزل ژنراتور به زمین و فوندانسیون میگردد.با توجه به ابعاد و وزن انواع دیزل ژنراتور لرزه گیر ژنراتور در شکلها و ابعاد گوناگون طراحی و ساخته میشوند .پارامتر اصلی در انتخاب سایزضربه گیر لاستیک لرزه گیر زیر شاسی دیزل ژنراتور میزان وزن دیزل ژنراتور میباشد.

لرزه گیر اگزوز دیزل ژنراتور ( اکاردئونی اگزوز )

لرزه گیر اگزوز دیزل ژنراتور برای جذب تغییرات انقباض ناشی از گرما و انقباض سیستم های لوله خروجی و سیستم های اگزوز طراحی شده است. انواع لرزه گیر ژنراتور ، بگونه ای طراحی و ساخته میگردد که با جذب ارتعاشات حرکتی اگزوز،کمترین میزان حرکت را به دیزل ژنراتور انتقال دهد و عملکرد کلی سیستم اگزوز کشی را بهبود دهد. معمولادرجه فشار معمولی برای لرزه گیراگزوز ، بسته به دما های گوناگون 1 بار میباشد.

لرزه گیر ژنراتور یک جداره و دو جداره

لرزه گیر اگزوز به دو صورت یک جداره و  دوجداره  موجود بوده که  نوع دو جداره خاصیت عایق حرارتی بودن راداراست . در دماهای بالا یا در جایی که سرعت جریان دود خروجی اگزوز بسیار زیاد باشد ، لرزه گیر اگزوز دو جداره توصیه میگردد زیرا ضمن کمک به یکنواختی جریان خروجی دود  به کاهش درجه حرارت مناظر در مفصل انبساط نیزکمک کند. لرزه گیرهای اکاردئونی اگزوز نه تنها در دیزل ژنراتور بلکه در طیف گسترده ای از مصارف نظیر اگزوز توربین گازی ، واحدهای نیروگاهی، سیستم های دریایی، صنایع نفت و گاز استفاده می شود.انواع لرزه گیر اکاردئونی دیزل ژنراتور را میتوان طبق سفارش  برای هر نوع نیاز و برنامه خاص طراحی و ساخت.

دلایل استفاده از لرزه گیر اکاردئونی دیزل ژنراتور

ضربه گیر اکاردئونی اگزوز در در برابر خوردگی و دما مقاوم است و از سوی دیگر لرزه اگزوزدیزل ژنراتور  ارتعاشات و نوسانات حرکتی را جذب میکند.وزن سبک و عملکرد انعطاف پذیر لرزه گیر اگزوزمنجر به کاهش بارهای روی آویزها و تکیه گاههای لوله خروجی اگزوز شده حرکات ارتعاشی را جذب میکنند.

لرزه گیر لاستیکی ژنراتور

استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی یکی از روشهای جلوگیری از انتقال لرزشهای به وجود آمده به سایر قسمتهای خط می‌باشد. یکی از کاربردهای بسیار رایج لرزه گیرهای لاستیکی در قسمت Suction و Discharge پمپها می‌باشد

لرزه گیر یا ضد ارتعاش علاوه بر جذب لرزشهای موجود، قابلیت حذف ضربات قوچ و شوکهای به وجود آمده را دارند. از کاربردهای دیگر لرزه گیرهای لاستیکی حذف حرکات ناشی از تغییرات ناشی از تغییرات ابعادی خطوط می‌باشد.

مزایا و معایب لرزه گیر لاستیکی

مزیت عمده لرزه گیرهای لاستیکی نسبت به اتصالات آکاردئونی، قابلیت استفاده از آنها در محیطهای بسیار خورنده می‌باشد، هرچند که این اتصالات دما و فشار محدودی را تحمل می‌کنند. گاهی نیز از لرزه گیرهای لاستیکی برای جلوگیری از هدایت الکتریکی استفاده می‌شود. برخی از موارد کاربرد لرزه گیرها در صنایع شیمیایی، داروئی، دریایی، تاسیساتی، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد.

سایز لرزه گیر آکاردئونی ژنراتور

لرزه گیرها معمولاً در سایزها ۱/۲۵ تا ۱۰ اینچ تولید می‌شوند و لرزه گیرهای با سایز بالاتر از ۱۰ اینچ با ساختار فلزی داخلی موجود هستند.

ویژگی های جالب لرزه گیر

نرمی سیستم ضربه گیر Sorbothane را می توان به ترجیح شما تنظیم کرد. به عنوان مثال ، شما می توانید بار (یا وزن) دستگاهی را که نیاز به لرزه گیر دارد را تعیین کنید. یعنی شما انتخاب می کنید کدام بخش های محصول شما بیشترین محافظت را در برابر لرزش داشته باشد. سپس وزن سیستم را بر تعداد ضربه گیر هایی که استفاده می کنید تقسیم می کنید.

عدم محدودیت

جالب اینجاست که محدودیتی برای استفاده از نوع “دستگاه” وجود ندارد. ما معمولاً برای نشان دادن قدرت این ضربه گیرها از نمونه های صنعتی استفاده می کنیم. با این حال ، به راحتی این پد های ضربه گیر حتی قدرت پرتاب موشک را حفظ می کنند. بنابراین لرزه گیر ها می توانند در یک دستگاه متحرک نیز استفاده شوند. اگر نمی دانید یک لرزه گیر مورد نیاز شما چقدر قدرتمند است؟ آنچه شما باید انجام دهید تعیین پایین ترین فرکانس بحرانی سیستم شما است.

سپس ، اطلاعات مبتنی بر دقیقه را به 60 تقسیم کنید تا آن را به هرتز تبدیل کنید. سپس می توانید با استفاده از نمودارهای اطلاعاتی محصول ، ضربه گیر مناسب را انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، یک لرزه گیر مناسب ، فرکانس طبیعی را برای سیستم ایجاد می کند که حداقل یک سوم کمتر از فرکانس تحریک باشد. شما همچنین با بیان میزان سختی ماده با durometer آن را به ما اعلام کنید. آیا قابل تخمین زدن نیست؛ لرزه گیرهای ایزولاسیون بزرگ می توانند باعث ایجاد مشکلاتی شوند.

آسیب به سیستم بدون لرزه گیر

به یاد داشته باشید ، وقتی سیستم ضد لرزش ضربه گیر ندارید ، سیستم آسیب می بیند. چه ظرافت هایی در ترک های کف وجود دارد ، پس از مدتی قابل توجه خواهد بود. بنابراین تلاش ویژه ای کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام نیازهای شما برآورده شده است! لرزه گیر های آکاردئونی اگزوز جهت جلوگیری از انتقال لرزش موتور به اگزوز و منبع اگزوز دیزل ژنراتور و سایر دستگاه ها استفاده می شود. لرزه گیر آکاردئونی

لطفاً از این محصولات هم دیدن کنید