خرید جرثقیل دستی (قیمت جرثقیل سقفی)

3.8

جرثقیل دستی در بازار با برند های مختلفی از جمله ویتال(ژاپنی و چینی) ؛ الفانت ژاپن ؛ کیتو ژاپن ؛ هرینگتن( آلمان و چین ) ؛ TXK و ABLE چین ؛ و در دو نوع شفتی و بلبرینگی در تناژ مختلف از 0/5 تا 25 تن موجود می باشند.

طول عمر نوع جرثقیل دستی بلبرینگی بالاتر از شفتی می باشد . یک نوع دیگر از جرثقیل دستی در بازار موجود می باشد که چهار کاره است جزئیات این نوع از جرثقیل دستی به طوری است که همراه با ترولی سقفی از نوع دستی جهت قرار گرفتن و حرکت روی ریل های سقفی استفاده می شوند.

نوع دیگر از جرثقیل دستی زنجیری است که دوکاره ی آن به این طریق عمل می کند که با اتصال به سقف توسط قلاب و اتصال از پایین با ؛ بار توسط قلابی دیگر این قایلیت را به این نوع از جرثقیل می دهد که توان بلند کردن و حمل و جا به جایی بار را فراهم می کند .

قیمت جرثقیل دستی

جهت استعلام قیمت و خرید جرثقیل دستی با ما تماس بگیرید. همچنین از باسکول آویز دیجیتالی و هارنس تمام بدن دیدن نمایید.

تماس با کارشناس فروش:

مشخصات فنی جرثقیل دستی

طبیعتاً این نوع با برند های مختلف دارای مشخصه های فنی متفاوت در مورد نگهداری، طول سایز و متریال زنجیر اتصال و شرایط محیطی مختلف هستند . این جرثقیل های دستی در محیط های کاری از دمای -20 الی 60 درجه سانتی گراد و در رطوبت تا 100% (نه در زیر آب) دوام دارند . 

جرثقیل های دستی دارای 2 زنجیر می باشند که یکی دارای گرید فولاد بالا و یکی از جنس آهن با گرید پایین و بصورت گالوانیزه می باشد. در ساختار این ابزار زنجیر بار که از طریق قلاب و یا دیگر اتصالات زنجیر به بار متصل میشود از گرید های بالای فولادی و معمولا از گرید G80 تولید شده و زنجیر دستی که برای به حرکت در آوردن چرخدنده های داخلی جرثقیل دستی مورد استفاده قرار می گیرد و تحت بار نمی باشد از جنس آهنی اغلب از گرید 4.8 و بصورت آبکاری شده گالوانیزه گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه ی عملکرد جرثقیل مدل دستی

عملکرد جرثقیل های دستی توسط دو چرخدنده مرکزی کنترل میشود یکی چرخدنده بزرگتر که بر اثر حرکت زنجیر دستی به حرکت در می آید و دیگری چرخدنده کوچکتر که با گردش خود زنجیر بار را به حرکت در می آورد و عامل ایجاد کار و لیفتینگ می باشد. یک معادله مکانیکی ساده بر حرکت چرخدنده های جرثقیل حکم می کند F1.D1=F2.D2 و آن حاصلضرب نیرو بر فاصله زنجیر تا مرکز چرخدنده می باشد. این میزان برای دو چرخدنده میزانی برابر است حال آنکه فاصله زنجیر بار بر روی چرخدنده کوچکتر تا مرکز چرخدنده به مراتب کوچک تر است که در معادله نیروی دست کم ضربدر فاصله بیشتر با نیروی بار بزرگتر (متصل به بار) ضربدر فاصله کوچکتر برابری می کند.

چگونه جرثقیل مناسب انتخاب کنیم؟

همانگونه که می دانیم برند های مختلفی از جرثقیل های دستی در بازار موجود هستند اما در انتخاب یک جرثقیل دستی مناسب باید مواردی را مد نظر قرار دهیم از جمله : محاسبه دقیق و مناسب بار لیفتینگ: منظور از بار حداکثر میزان باری است که با آن لیفت می شود. گاهی دیده می شود در محاسبه بار خریداران میزان باری را که بصورت عمده با جرثقیل مدل دستی بلند میکنند معیار قرار میدهند که این امر آنها را در خرید آن و بعد از خرید دچار مشکلاتی می کند. در انتخاب ظرفیت وزنی جرثقیل همواره حداکثر بار لیفتینگ را مرجع قرار دهید . ارتفاع لیفتینگ و ارتفاع سقف اتصال از دیگر موارد مهم در انتخاب جرثقیل مناسب هستند. ارتفاع لیفتینگ و سقف مناسب برای جرثقیل استاندارد از 3 الی 6 متر می باشد.

 موارد اصلی در انتخاب جرثقیل دستی مناسب

عبارتند از : 1. میزان بار وزنی اعمالی بر جرثقیل سقفی 2. شرایط محیطی کاری جرثقیل ، در محیط هایی که گاز های اشتغال پذیر نشر دارند باید از جرثقیل ضد جرقه  استفاده نمود 3. استفاده از جرثقیل در محلی ثابت و یا جابجایی دائمی آن 4. نوع اتصال به سقف که میتواند از طریق قلاب و یا ترولی صورت پذیرد.

لطفاً از این محصولات هم دیدن کنید