خرید جرثقیل برقی زنجیری طرح کیتو (دو کاره و چهار کاره)

4

در این قسمت با خرید جرثقیل برقی در خدمت شما هستیم. این وسیله یکی از کارامد ترین ابزار های صنعتی برای اهداف لیفتینگ و جابجایی بارهای سنگین در محیط های کارگاهی و کارخانه ای می باشد. جرثقیل های برقی موجود در بازر معمولا سه فاز هستند و بصورت تک سرعته و دو سرعته عرضه میشوند. جرثقیل های برقی سقفی به دو شکل زنجیری و سیم بکسلی تولید میشوند که مکانیزم کاری کاملا متفاوتی دارند و هر یک برای محدوده باری مختلف و صنایع مصرفی متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند.

در کاربری های کارگاهی و کارخانه ای استفاده از جرثقیل برقی زنجیری متداول تر است چرا که قیمت مناسب تری داشته و هزینه حفظ و نگهداری آن پایینتر می باشد. جرثقیل های برقی معمولا به دو صورت تک سرعته و دو سرعته تولید و عرضه میشوند که حالت تک سرعته معمولا رینج وزنی بالاتری داشته و از 125 کیلوگرم تا 20 تن بسته به نیاز تولید میشود. این در حالی است که جرثقیل سقفی دو سرعته در رنج وزنی پایینتری معمولا تا 5 تن تولید میشوند.

برای خرید جرثقیل زنجیری با ما در ارتباط باشید. همچنین از طناب ابریشمی و اسلینگ زنجیری دیدن نمایید.

تماس با کارشناس فروش:

مشخصات خرید جرثقیل برقی

جرثقیل زنجیری برقی در دو دسته اصلی سیم بکسل و جرثقیل برقی زنجیری و با برند های مختلفی تولید و وارد ایران میشوند. این وسیله بسته به تعداد جهت حرکتی که دارند نیاز به متعلقات متفاوتی دارند. نوع دو کاره تنها نیاز به یک قلاب در بالا برای اتصال به سقف دارد. جرثقیل برقی زنجیری 4 کاره نیاز به ترولی برای حرکت بر روی ریل دارد که ترولی آن نیز معمولا با تناژ برابر با خود آن و حتی یک پله بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال برای اتصال مدل 1.5 تن 4 کاره از ترولی 1.5 تن و یا حتی 2 تن استفاده می شود و تناژ ترولی به هیچ وجه نمی بایست از تناژ جرثقیل کمتر باشد. مدل 6 کاره در واقع همان مدل چهار کاره همراه با ترولی است که بر روی ریل متحرک که خود بصورت دورانی و یا در یک جهت عمود بر جهت حرکت ترولی آن بر روی ریل حرکت می کند.

برای خرید جرثقیل زنجیری تماس بگیرید

مکانیزم جرثقیل زنجیری برقی

جرثقیل برقی دارای یک بلوک اصلی جرثقیل می باشد که در داخل آن چرخدنده و دنده اسپراکت که در واقع کار انتقال قدرت و همچنین قفل حرکت بار را بر عهده دارند. چرخدنده های بکار رفته در بلوک جرثقیل دارای سایز های کوچک و بزرگ هستند که مطابق با بار وارد شده بر روی جرثقیل زنجیری انتخاب می شوند بگونه ای کار می کنند که چرخدنده بزرگتر که به زنجیر دستی و یا متحرک از طریق الکتروموتور و چرخدنده کوچکتر به زنجیر بار متصل است و از این رو با حرکت بسیار بیشتر زنجیر دستی، زنجیر بار به میزان اندکی چرخش پیدا می کند.

بلوک جرثقیل زنجیری در حالت برقی به یک الکتروموتور که با برق تک فاز و گاهی سه فاز کار می کند متصل است که کار به حرکت در آوردن زنجیر بر روی چرخدنده بزرگ را بر عهده دارد. در ساختمان جرثقیل زنجیری برقی همان طور که در توضیحات بالا نیز اشاره شد دو زنجیر تعبیه شده است، یکی متصل به بار معروف به زنجیر بار که باید دارای خاص مکانیکی شامل تنسایل، سختی و مقاومت سطحی بالایی باشد و دیگری زنجیر دستی که متحمل بار زیادی نمیشود (در حالت 5 تن باری برابر 40 کیلوگرم به آن وارد میشود) می باشد.

علاوه بر اجرای نام برده برای اتصال جرثقیل زنجیری برقی به سقف از یک قلاب در صورت دو کاره بودن و یا از طریق ترولی در صورت 4 کاره و یا 6 کاره بودن استفاده میشود که خود ترولی نیز میتواند زنجیری و یا ساده باشد. اتصال جرثقیل زنجیری برقی با بار نیز در پایین از طریق یک قلاب هوک صورت می پذیرد که بر حسب میزان بار توسط کارخانه تولید کننده جرثقیل انتخاب میشود صورت می پذیرد.

مقایسه جرثقیل زنجیری و سیم بکسلی

جرثقیل برقی سیم بکسلی و زنجیری در یک رنجی از تناژ حدود 0.5 الی 10 تن موارد استفاده مشترک دارند چرا که برای کاربری های با تناژ بالاتر بیشتز ار نوع سیم بکسلی استفاده شده و مورد استفاده نوع زنجیری محدود تر می باشد. در کل مواردی برای مقایسه دو ساختار جرثقیل برقی وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم.

  • جرثقیل های برقی سیم بکسلی به سبب گردش سیم بکسل بر روی یک درام نیاز به هزینه بیشتری برای خرید دارند چرا که تکنولوژی ساخت دروام برای جلوگیری از جمع شدن هزینه بر می باشد. از نظر دسته کنترل و موتور هر دو ساختار آن دارای ساختمان یکسان هستند و بجای درام در جرثقیل زنجیری پس از جمع شدن زنجیر داخل یک محفظه معمولا پلاستیکی قرار میگیرد.
  • نوع زنجیری هزینه حفظ و نگهداری و تعمیرات کمتری نسبت به جرثقیل برقی سیم بکسلی دارند چرا که طول عمر سیم بکسل از زنجیر کمتر بوده و قیمت سیم بکسل نیز بالا می باشد..
  • جرثقیل های زنجیری دارای سرعت لیفتینگ پایینتری نسبت به جرثقیل سیم بکسلی هستند چرا که از مگانیزم انتقال قدرت از دنده اسپراکت بزرگ بر روی دنده اسپراکت کوچک بهره می برند.
  • تعداد تولید کنندگان جرثقیل زنجیری در دنیا بیشتر بوده و تنوع کاربری و برند در آن بسیار زیاد می باشد و از این لحاظ آپشن های متنوع تری در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • هر زمان جمع شدن سیم بکسل بر روی درام جرثقیل سیم بکسلی بار اندکی به سمت جلو معادل طول درام هدایت میشود که این انتقال افقی یکی از معیب این دسته از جرثقیل ها محسوب میشود.

بهترین مارک های جرثقیل زنجیری یا برقی

برند های معتبر تولید کننده جرثقیل برقی در دنیا اغلب محصولات خود را حتی محدود به سری خاص و تناژ خاص به ایران نیز صادر می کنند و برخی از برند های تولید جرثقیل برقی در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش نیز دارند. برخی از این برند ها ژاپنی، کره ای، آلمانی، تایوانی و چینی می باشند. شایان ذکر است منظور از برند های چینی تولید کنندگانی از جرثقیل می باشند که دارای استاندارد های معتبری مانند استاندارد CE اتحادیه اروپا هستند که محصولات این شرکت ها حتی به اتحادیه اروپا نیز صادر میشود.

از محبوب ترین برند ها در دنیا مارک کیتو می باشد که محصول ژاپن بوده و در سری های مختلف نیز از تناژ 1 الی 10 تن در ایران موجود می باشد. برند کیتو موجود در ایران معمولا از سری ER و یا ER2 میباشند که 3 فاز هستند. از برند های معتبر دیگر تولید کننده که برند اروپایی و آلمانی دماگ DEMAG می باشد که محصول کشور آلمان و مورد تایید استاندارد صنایع آلمان یکی از معتبرترین ادارات استاندارد صنایع در دنیا که پیشگام در تعیین معیارهای استاندارد نیز می باشد.

دماگ هم بصورت زنجیری و هم بصورت سیم بکسلی در ایران یافت می شود. برند های دیگر چون وکتو WKTO چین، TXK چین نیز محصولات خود را همراه با خدمات پس از فروش بصورت گسترده در ایران به فروش می رسانند.

تفاوت وینچ برقی با جرثقیل برقی

جرثقیل برقی و وینچ برقی هر دو به شکل زنجیری و سیم بکسلی وجود دارند و در توان های مختلفی یافت میشوند. وینچ برقی در واقع یک الکتروموتور صنعتی می باشد که با ایجاد حرکت دورانی در یک درام با بسته شدن سیم بکسل و یا زنجیر به دور یک درام سبب بلند شدن اجسام و لیفتینگ آن میشود و تک سرعته بوده فاقد گیربکس های کنترل و ترمز های خطر می باشد.

جرثقیل برقی زنجیری یک ماشین اتوماتیک هوشمند است که مخصوص لیفتینگ و با تمام مکانیزمهای مناسب با لیفتینگ و تجهیزات امنیتی تولید شده است. جرثقیل برقی در داخل بلوک خود دارای گیربکس های کنترل سرعت می باشد و معمولا بصورت دو سرعته طراحی و تولید میشود. علاوه بر این از مزایای دیگر آن جمع شدن زنجیر در داخل محفظه ویژه و عدم حرکت افقی ناخواسته بار بر خلاف وینچ برقی می باشد. جرثقیل دارای ترمز امنیتی قدرتمند می باشد و با کاهش سرعت بار در نقاط اکسترمم و مینیمم از ضربه زدن با اتصالات زنجیر و سیم بکسل جلوگیری به عمل می آورد. در ساختار جرثقیل الکتروموتور که تنها بخش اصلی وینچ برقی است تنها یک عامل حرکت است و بلوک جرثقیل بصورت مغز کنترل کننده این ماشین عمل می کند.

لطفاً از این محصولات هم دیدن کنید